Thursday 2 October 2014

Doa yang selalu aku baca sebelum mula mengajar.

Kebiasaannya bila guru masuk kelas, murid akan berdiri, guru bagi salam, kemudian murid akan baca doa sebelum belajar..

Dan aku pun ikut sekali baca doa...

Ni doa yang selalu aku baca sebelum mula mengajar..

Doa Kelancaran Lidah

Rabbisyrahlil shadril wayassirlli amril wahlui 'uqdatan millisaanii yafqahu qaulli..

" Ya Tuhan kami! Luaskanlah dadaku, mudahkanlah urusanku dan lepaskanlah ikatan dari lidahku semoga mereka akan mengerti perkataan ku"

Semoga mereka mudah faham dan cepat tangkap apa yang aku bebel kat depan.. Ini salah satu usaha aku untuk membantu anak didik ku...

Segala ilmu yang ada adalah milik Allah...dan hanya Dia yang layak untuk memberi pada sesiapa yang dihendakiNya...Aku hanya lah menjalankan tanggungjawab untuk menyampaikan..seadanya.. :)

May everyone always have smile on their face. =)

No comments:

Post a Comment